MELBOURNE CITY LIFE (en alles daar omheen) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hanne Küpers - WaarBenJij.nu MELBOURNE CITY LIFE (en alles daar omheen) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hanne Küpers - WaarBenJij.nu

MELBOURNE CITY LIFE (en alles daar omheen)

Blijf op de hoogte en volg Hanne

16 April 2016 | Australië, Melbourne

Christchurch - Melbourne

'Om gelukkig te zijn, moet je iets doen waar je gelukkig van wordt.'
- Johan Cruijf

De hoogste tijd voor een -downunderupdate- na 6 weken radiostilte. Dat wil niet zeggen dat er in de afgelopen 6 weken niets is gebeurd, in tegendeel.

Vanuit Nieuw Zeeland ben ik regelrecht het bruisende Melbourne leven ingedoken; binnen een week tijd had ik opeens een bankaccount, belastingnummer, mijn eerste Australische baantje én kon ik mezelf officieel een inwoner van Melbourne noemen.... SAY WHAT?! De razendsnelle ontwikkelingen werden gevolgd door zomerfestivals, nieuwe vriendschappen, herenigingen, baantjesstress, nachtmarkten, skypegesprekken, strandfeestjes, twijfels,reisplannen, tram-boetes, verjaardagstaarten, hittegolven & herfstregens.....

06/03/16
Mijn eerste werkdag als barista/waitress bij 'Grafali's' zit erop. Wat een fijne, ontspannen en gezellige werksfeer! 'S avonds met Alice naar de open air cinema (The Lion King) in de botanische tuinen geweest. We proosten op het leven, de oneindige zomer, mijn nieuwe baan & onze vriendschap. HAKUNA MATATA!

12/03/16
Zaterdag weer herenigd met Ellie; blijdschap en heel veel knuffels op federation square! Wat is het fijn om weer eventjes samen te zijn met iemand van thuis, het voelt gelijk weer vertrouwd en zoals altijd. We crossen door Melbourne op de fiets, doen dansjes in de silent disco, bekijken vuurwerk vanaf de skyline & zonnen op het stadsstrand.
Aan het eind van de week trek ik in in mijn nieuwe appartement:
220 Spencer Street
Een balkon met uitzicht over de skyline, een gedeelde kamer met twee Duitse meisjes, een zwembad + sauna + fitness in het gebouw en een locatie midden in het centrum van de stad!

18/03/16
Ben er flink achter gekomen wat NIET bij mij past. Vanwege het feit dat ik in het cafe waar ik werk niet genoeg uren kan maken moest ik daarnaast opzoek naar een ander baantje. Na wat zoeken kwam ik uit bij een sales&marketing bedrijf waar ik gelijk aan de slag kon. De rooskleurige advertentie over evenementenwerk bleek uiteindelijk niet meer te zijn dan deur-aan-deur sales.... Ondanks dat ik ook van deze ervaring weer veel leer (lees: doorzettingsvermogen, dagelijkse workout & Engelse verkooppraatjes) is de gelikte wereld van stropdassen en dollartekens toch niet echt iets voor mij. Zal helaas toch nog eventjes door moeten met dit baantje om wat geld bij elkaar te kunnen sprokkelen voor een vliegticket naar.... AZIE!

04/04/16
Ik ontplof van nieuw ideeën, mogelijkheden & uitdagingen. Ik wil nog zoveel, maar de tijd krimpt. Afgelopen week het fantastische nieuws binnen gekregen dat ik met het Engelse team mee mag om in juni nog een maand voor de Malala campagne te werken in India. WAUW!

06/04/16
Het schijnt dat ik vandaag negentien ben geworden.... Mijn allereerste verjaardag ver weg van thuis en mijn allereerste verjaardag in een korte broek. Overdag de hele dag gewerkt en 's avonds een groot BBQ feest gevierd met mijn kamergenootjes en nog zo'n 20 andere vrienden. Toen ik de volgende ochtend mijn telefoon checkte werd ik helemaal overdonderd door alle lieve verjaardagsberichtjes die binnen waren gekomen vanuit de hele wereld. Het deed me enorm veel goeds en ik voelde me dubbel zo jarig :)

13/04/16
Wat een heerlijke dag! In de ochtend braaf gestudeerd voor de TOEFL test (een Engels test die ik moet maken om officieel aangenomen te kunnen worden voor mijn studie van volgend jaar) en daarna met Saad naar de tentoonstelling van Andy Warhol & Ai Weiwei geweest. Mooi!

De plannen voor de komende weken zweven nog een beetje in de lucht en hangen van verschillende dingen af. Ik hoop hier in ieder geval vertrokken te zijn voordat de herfst echt doorzet en zo snel mogelijk richting het westen te vliegen! Voor nu leef ik nog even dag bij dag en probeer ik me te focussen op al het moois wat Melbourne me te bieden heeft.

'I have no imagination, no memory. I act on the moment.' - Ai Weiwei











  • 17 April 2016 - 20:55

    Monique Dibbelink:

    Lieve Hanne,
    Hartstikke leuk om weer je reisverhaal te lezen. Heel veel succes met de Engelse toets/test. Dat hoef jij natuurlijk helemaal niet te maken, want dit ga je halen, maar ja, regel is regel. Wel heel bijzonder om nog voor de Malala campagne te mogen werken, een mooie afsluiting als het allemaal lukt. Veel geluk!
    Veel liefs, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanne

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 10191

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 29 Juni 2016

Around the World

Landen bezocht: