HAPPY 2016 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hanne Küpers - WaarBenJij.nu HAPPY 2016 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hanne Küpers - WaarBenJij.nu

HAPPY 2016

Blijf op de hoogte en volg Hanne

04 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Ahmednagar - Mumbai - Signapore - Sydney - Melbourne

'The end of every journey is the beginning of a new one.'

Ten eerste wens ik jullie een prachtig mooi nieuw jaar toe! Een jaar vol nog meer avonturen, nieuwe mensen, goede vrienden, echte liefde, tranen van geluk, onbekende plekken, familie gezelligheid, zonnige dagen, kracht, inspirerende kunst, gezondheid, mooie gesprekken, lange nachten, verbazingen, interessante verhalen, waargemaakte dromen, nieuwe inzichten & stil geluk.

2016 had voor mij niet beter kunnen beginnen in het bruisende Australië. Inmiddels bevind ik me alweer 2 weken 'down under' en voelt India als een ver verleden... Afscheid nemen van Snehalaya was verschrikkelijk; uitzwaaiende kinderen, liters tranen en spanning in mijn buik voor het onbekende. Gelukkig weet ik dat het maar een tijdelijk afscheid is en dat ik hier terug ga komen. De mensen, het land en Snehalaya zijn voor altijd in mijn hart geprint.

Na een prima vlucht en overstap in Signapore kwam ik aan in Sydney. De eerste dag was wel even slikken: stromende regen, iedereen die al helemaal in de backpackersflow zit en een gedeelde kamer met 10 onbekenden. Opeens ben ik niets meer dan een backpacker tussen alle andere honderden backpackers. Enfin, na een paar keer diep ademen heb ik mezelf er overheen gezet en heb ik de eerste avond gelijk een superleuk kerstfeest gehad. De rest van de week de eerste Australiaanse stranden getrotseerd, kerstmis gevierd met mijn kamergenootjes, gevaard door de beroemde haven van Sydney, gegokt op de Boxing Day paardenrace, kunst bekeken in musea & gedanst door de nacht.

Na Sydney met de nachtbus (wat een luxe na de Indiase bussen!) naar de 2e stad van Australië: Melbourne. Melbourne is de perfecte combinatie van Amsterdam, Londen, Antwerpen & New York; overal straatmuzikanten, hypermoderne gebouwen, parken, gezellige pleintjes, gele taxi's & streetart. Ik heb hier heerlijke dagen gehad. Van spectaculair vuurwerk vanaf de skyline tot kampvuur&gitaar aan het strand en van zonsondergang bij de Great Ocean Road tot hardlopen in de botanische tuinen. Living the good Life!

Over een half uurtje heb ik mijn vlucht naar Cairns. Vanaf daar ga ik de oostkust naar beneden afreizen. Een concreet plan is er nog niet, maar ik ben erachter gekomen dat het veel fijner is om nog niet alles van tevoren te hebben gepland zodat je kan gaan en staan waar je wil. In twee weken tijd heb ik al zo ontzettend veel gezien, enorm veel geleerd over reizen en mensen ontmoet uit de hele wereld dat ik niet kan wachten tot alles wat nog komen gaat.

Ik hoop dat ik jullie ondanks deze korte blog toch een beetje een beeld heb kunnen geven van mijn leven 16.642,35 kilometer van jullie vandaan.

Proost / Cheers / L'chaim !!




  • 04 Januari 2016 - 21:29

    Pieter:

    Hallo Hanne,
    Gelukkig nieuwjaar, mag nog net.
    Wat een verschil zal het zijn. India en Aussie.
    Toen jij in Singapore was, waren Him en Hom er ook, vast niet gezien. Ze gaan er wonen. Dom hè?
    Leuk om te lezen dat dingen ongepland doet. Gebeurtenissen op je af laat komen. Mooi.
    Ik zie graag fot's voorbij komen
    Groet Pieter

  • 07 Januari 2016 - 22:58

    Maurice:

    De beste wensen vanuit Arnhem!
    Namens ons en de boys!

    Gr,
    Maurice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanne

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 10228

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 29 Juni 2016

Around the World

Landen bezocht: