Kangaroes, Stranden & Goon - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hanne Küpers - WaarBenJij.nu Kangaroes, Stranden & Goon - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hanne Küpers - WaarBenJij.nu

Kangaroes, Stranden & Goon

Door: Hanne

Blijf op de hoogte en volg Hanne

31 Januari 2016 | Australië, Byron Bay

Melbourne – Cairns – Tablelands – Magnetic Island – Airlie Beach – Whitsundays – Agnus Waters / 1770 – Rainbow Beach – Fraser Island – Noosa – Byron Bay

''Life is what happens to you while you're busy making other plans.''

De afgelopen weken waren zo vol, overweldigend, zorgeloos, fantastisch, heerlijk en zomers dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Honderd verhalen, nieuwe contacten, bezochte plekken en kilometers verder begeef ik me nu in het relaxte en bohemien Byron Bay. Over een paar uur stap ik in een campervan van 2 Franse meiden voor een lift terug naar Sydney.

In amper een maand tijd ben ik uit een vliegtuig gesprongen, heb ik gedoken in The Great Barrier Reef, rondgetourd langs watervallen, gewandeld langs het strand, eindeloos gedanst door de nacht, tientallen mensen leren kennen, gezeild in het paradijs, afscheid genomen, mijn surfskills weer opgepakt, gekampeert op Fraser eiland, essays geschreven voor mijn universiteit aanmelding, gezongen rondom een kampvuur, kangaroes en haaien gespot, geskypet met het thuisfront, plannen gemaakt en plannen veranderd.

Het voelt als een razendsnelle achtbaan, misschien soms zelfs iets té snel. Ik moet mezelf dwingen om af en toe stil te staan en merk dat ik de behoefte heb om ergens voor een langere tijd te zijn in plaats van constant door te reizen. Over 2 dagen vlieg ik naar Christchurch, de stad waar mijn ouders 20 jaar geleden stiekem trouwde. Het was nooit mijn plan om naar Nieuw Zeeland te gaan, maar omdat ik heb besloten mijn Working Holiday Visa voor Australie aan te vragen moet ik verplicht het land uit. Ik ga 2 weken rondreizen over het Zuidereiland en daarna vlieg ik terug naar Melbourne in de hoop daar een baantje te vinden voor ongeveer 2 maanden. Erg spannend allemaal, maar vooral heel leuk!

Ondertussen heb ik nog veel contact met iedereen in India. Backpacken door dit prachtige land is fantastisch, maar ik kan niet ontkennen dat ik India en vooral Snehalaya soms echt wel mis. De vrienden en contacten die ik daar heb gemaakt zijn zo sterk en waardevol vergeleken met de vluchtige contacten die je maakt tijdens reizen. Aan de andere kant is dat ook weer de charme en leer ik mensen uit de hele wereld kennen. Zo ga ik volgende week twee meiden uit Nieuw Zeeland opzoeken die ik hier heb leren kennen in Byron Bay.

Ik kijk er enorm naar uit om Nieuw Zeeland te ontdekken en daarna terug te gaan naar mijn lievelingsstad Melbourne. In maart komt Ellie me opzoeken en gaan we waarschijnlijk nog een stukje samen reizen. Jullie zullen me dus nog wat langer moeten missen dan gepland, maar voor je het weet zien jullie me weer rondhuppelen door de Schavenmolenstraat (of beter nog: Amserdam!)

  • 31 Januari 2016 - 21:38

    Monique Dibbelink:

    Super leuk Hanne, goed dat je de beslissing hebt genomen om nog langer te blijven en ik hoop dat je binnenkort duidelijkheid hebt om in Amsterdam te beginnen, zal Gijs ook gezellig vinden. Geniet er van!

  • 01 Februari 2016 - 13:20

    Barbara Weuthen:

    Wow,je gaat weer een nieuw avontuur te gemoed!
    Als je er dan eenmaal bent .... groot gelijk heb je!!!
    Wij wensen je nog een fantasitsche tijd en geniet maar lekker ... hier is iedereen trots op je!!

    Liefs Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanne

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 840
Totaal aantal bezoekers 10164

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 29 Juni 2016

Around the World

Landen bezocht: