Ansichtkaartlandschappen, HitchHiking & Visastress - Reisverslag uit Wairau Valley, Nieuw Zeeland van Hanne Küpers - WaarBenJij.nu Ansichtkaartlandschappen, HitchHiking & Visastress - Reisverslag uit Wairau Valley, Nieuw Zeeland van Hanne Küpers - WaarBenJij.nu

Ansichtkaartlandschappen, HitchHiking & Visastress

Blijf op de hoogte en volg Hanne

22 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Wairau Valley

Byron Bay - Sydney - Christchurch - Arthur's pass - Greymouth - Franz Josef - Haast pass - Wanaka - Queenstown - Mount Cook - Rangitata - Christchurch - Kaikoura - Nelson - Abel Tasman

"What if I fall?
Oh but darling, what if you fly?"

KIA ORA!
Ik schrijf jullie vanuit het mooiste land waar ik ooit ben geweest, Nieuw Zeeland. Emoties schieten alle kanten op, de natuur laat zijn kracht zien & ondertussen wacht ik nog steeds op mijn werkvisum voor Australië... Een impressie van de afgelopen drie weken:

03.02.16
Wauw mijn eerste dag in Nieuw Zeeland. Wat een surrealistische ervaring om een dag in Christchurch te zijn. Ik wist dat de stad nog herstellende zou zijn van de aardbevingen, maar ik had niet verwacht dat het zo extreem zou zijn. Overal om je heen wordt gebouwd, getimmerd en gerenoveerd. Het is alsof je in een grote bouwval rondloopt. Tegelijkertijd geeft dat ook weer ruimte voor creativiteit en vullen innovatieve concepten de lege stukken land op. Vanochtend mijn werkvisum voor Australië aangevraagd, bus geboekt en daarna natuurlijk gelijk naar de Peterborough St. om de trouwplek van papa en mama op te zoeken. Na 20 minuten rond te lopen over dezelfde straat had ik nr. 48 nog steeds niet gevonden en het gebouw van de foto was nergens te bekennen. Alsof er een gat in de straat was. Uiteindelijk kwam ik bij een postbode terecht die me vertelde dat het gemeentehuis is ingestort tijdens de aardbeving en nu is vervangen door een parkeerplaats. Al die tijd had ik dus pal voor de trouwplek van mijn ouders gestaan. Eerst overviel me een heel leeg gevoel dat een plek die voor mensen zo waardevol kan zijn zomaar vervangen wordt door een karakterloze parkeerplaats. Daarna besefte ik me dat dat misschien ook wel is zoals het leven gaat; alles veranderd voortdurend, het gaat erom wat we in de tussentijd doen.

09.02.16
Wat een achtbaan aan nieuwe ervaringen de afgelopen dagen. In Greymouth op de stray line gestapt en ik kwam meteen Romeny tegen die ik nog uit Sydney ken. Het klikt gelijk goed met drie andere meiden en we besluiten om samen verder te reizen. Ik wordt omver geblazen door alle schoonheid om me heen; besneeuwde bergtoppen, groene regenwouden, helderblauwe meren, gigantische rotsen en oneindige bossen....

11.02.16
Mijn humeur is gezakt tot diep onder het nulpunt. Vanochtend een mailtje van de Australische ambassade binnen dat ik verplicht een medical examination en chess X-ray examination moet laten doen om mijn visa aanvraag door te laten gaan. Dit kost me heel veel geld en tijd wat ik me eigenlijk niet kan veroorloven. Mijn visa aanvraag terugtrekken of er toch voor gaan?!

12.02.16
Dramatische landschappen, hangende wolken, spiegelende bergen & stortende watervallen. KOUD! Met mijn gezicht in de wind besluit ik om mijn visa aanvraag tóch door te laten gaan.

13.02.16
Spullen gepakt en ingecheckt op de camping. Er 1,5 our over gedaan om m'n tent opgezet the krijgen, maar hé, hij staat! Toch wel een persoonlijke overwinning met mijn twee linkerhanden. 'S avonds pizza en bier met de meiden. Ons laatste avondje met z'n vijven. Heerlijke gesprekken, dansmarathon met straatmuzikanten, gin tonic & afscheidstranen. We hebben het echt heel erg leuk gehad samen en ik had me geen beter gezelschap voor Nieuw Zeeland kunnen wensen!

15.02.16
Vandaag ben ik precies een half jaar op reis, ongelofelijk hoe snel de tijd gaat! Een afspraak gemaakt met de dokter in Christchurch en China Airlines gebeld om mijn vlucht om te boeken, hoop dat ik zo snel mogelijk door alle procedures heen kom!

16.02.16
Pasfoto --> Gewicht --> Lengte --> Oogtest --> Oren --> Urinetest --> Bloeddruk --> Formulieren --> Longfoto
KNETTERGEZOND

18.02.16
Weer een bizarre ervaring rijker: voor het eerst Couchsurfen. Slapen in een krakerspand met twintig andere backpackers gerund door een Britse miljonair die zijn baan heeft opgegeven en nu zijn tijd vult als gastheer in Couchsurfing huizen over de hele wereld... Ik kom de meest bijzondere mensen tegen!

19.02.16
Wat een avontuur! Vandaag 500 kilometer gelift van Christchurch naar Nelson. Vier auto's, 6 ontmoetingen en 10 uur later onze eindbestemming bereikt! Dit was zonder twijfel 1 van de mooiste dagen uit mijn reis tot nu toe; in contact komen met mensen die je normaal nooit zou leren kennen, prachtige landschappen voorbij zien vliegen & aankomen in het iddylische huis van Richard (de getuige van mijn ouders huwelijk).

22.02.16
Richard neemt me mee naar de meest afgelegen en magische plekken en leert me veel over fotografie. Ik geniet volop van de omgeving & de luxe van een huis na alle backpackershostels! Dit is geen verkeerde plek om te moeten wachten op je visa... Morgen ga ik met twee vriendinnen die ik in Australië heb leren kennen mee naar Dunedin en vanuit daar terug naar Christchurch.

Ik zou jullie nog drieduizend meer verhalen kunnen vertellen, maar voor nu laat ik het hier bij. Ik denk veel aan thuis en mis jullie allemaal stiekem wel een beetje. Gelukkig maak ik teveel moois mee voor serieuze heimwee en is het einde voorlopig nog niet in zicht... ..

LIEFS
HANNE

  • 22 Februari 2016 - 12:51

    Maria Veraart:

    Hoi Hanna,

    Wat maak jij toch veel mee en wat een ondernemende vrouw zeg. Ik ben het helemaal met jou eens wat betreft Nieuw Zeeland. Wij zijn ook juist teug van NZ en waren ook erg onder de indruk. % weken rondsturen, wat een cadeautje voor ons. herken helemaal je gevoelens van overweldigende natuur.
    Hoop dat Australie een succes wordt.
    Erg veel plezier en topje dat je dit doet,

    Geniet er van

    Gr.

    Maria Veraart (van St. Geron)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wairau Valley

Hanne

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 10223

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 29 Juni 2016

Around the World

Landen bezocht: